Wiele firm chciałoby skłonić pracowników do dzielenia się firmowymi wiadomościami i materiałami w ich prywatnych kanałach social media. Dla jednych firm byłoby to realne wsparcie sprzedaży (np. w przypadku firm B2B zatrudniających specjalistów), a dla innych np. wzmocnienie wizerunku na rynku pracy. Tak czy inaczej, pracodawcom naprawdę na tym zależy. Niestety aktywny pracownik w social media to nadal tylko marzenie dużej części działów PR, HR lub marketingu.

Zapytaliśmy użytkowników Internetu o to, co mogłoby ich skłonić do pomocy firmom, w których pracują. W badaniu zrealizowanym na nasze zlecenie przez agencję badawczą zadaliśmy pytanie: „Wyobraź sobie, że Twój szef prosi Cię o udostępnienie na prywatnym profilu na Facebooku lub LinkedIn treści o firmie. Co najsilniej by Cię do tego przekonało?“. Poprosiliśmy o zaznaczenie maksymalnie trzech pozycji, z którymi się zgadzają.

Pracownik w social media - kiedy się uaktywnia?

Okazało się, że najsilniej działa motywacja finansowa. Ale – uwaga – praktycznie na równi z nią (również ponad 30% wskazań) pojawia się uznanie, że treści są interesujące i lojalność wobec swojej firmy.

Wniosek? Jeśli chcecie, żeby pracownicy promowali firmę swoją aktywnością w kanałach socialowych, popracujcie nad treściami i relacjami z ludźmi. Materiały, o których udostępnianie prosicie, muszą być ciekawe i np. pomagać w budowaniu marki osobistej pracownika. Wyniki pokazują też jasno, że źródłem niechęci pracowników może być też brak ich relacji z firmą, na co treści przeznaczone do publikacji w social media mają niestety znikomy wpływ.

A jak jest w Twojej firmie?

No właśnie – jak często zdarza się, że pracownicy Twojej firmy udostępniają wpis z firmowej strony na Facebooku, LinkedIn czy Twitterze? Zachęcamy Cię bardzo do pomyślenia o tym, jak można ich do tego zmotywować. Mamy za sobą realizację kampanii aktywacyjnych, które przynoszą konkretne wyniki. Stąd czerpiemy przekonanie, że firmowi ambasadorowie w social media mogą pomóc w firmie na wielu płaszczyznach. Jeśli chciałbyś o tym porozmawiać, daj znać, napisz lub zadzwoń!