Fora internetowe, rekomendacje od znajomych i polecenia od specjalistów, którzy pracują lub pracowali w firmie do której aplikujemy. Właśnie za pośrednictwem tych źródeł, polscy millenialsi szukają informacji nt. swojego przyszłego pracodawcy. Wygląda na to, że w działaniach employer brandingowych bardzo ważna może być aktywność na polu SEO PR.


Zakładka „kariera” na stronie www nie jest już wiarygodnym punktem odniesienia dla kandydata do pracy

W badaniu przeprowadzonym na nasze zlecenie, 500 osób urodzonych w latach 80. i 90. zapytaliśmy to, gdzie szukaliby informacji nt. potencjalnego pracodawcy. Osoby, które rozważałyby zmianę pracy i przejście do nowej firmy, w zdecydowanej większości szukałyby opinii na forach internetowych (70 proc.). Równie cennymi źródłami byłyby dla nich rekomendacje znajomych (59 proc.) czy osób, którzy są obecnie lub byli zatrudnieni w przedsiębiorstwie, z którym planują się związać (49 proc.). Ponadto, ważne dla kandydatów są informacje dostępne w social media, w kanałach skupiających profesjonalistów takich jak np. Linkedin czy Goldenline (43 proc.). Strona internetowa? Pojawia się w naszym rankingu, ale wskazał ją zaledwie co czwarty uczestnik badania.

Gdzie Millenialsi szukają informacji o firmie - employer branding

W badaniu rozdzieliliśmy profile/strony firmowe firm od reszty kanałów social media. Ok, nawet jeśli było to trochę niejasne z punktu widzenia respondentów widać wyraźnie, że aktywność w mediach społecznościowych może okazać się dla wielu kandydatów do pracy dużo ważniejsza niż dopieszczanie działu Kariera na firmowej stronie. Wielu z naszych klientów prowadzi w tym celu odrębne profile stale udostępniając informacje o życiu wewnątrz firmy, prowadzonych rekrutacjach, nawiązując aktywny dialog z potencjalnymi pracownikami. Poza odpowiedzią na pytania daje nam to też możliwość aktywnego wyjścia do osób spełniających określone kryteria i dołożenie do tradycyjnych kanałów dodatkowego źródła aplikacji.

Drugi wniosek z badania, związany z wysoką pozycją forów w rankingu to znaczenie wyników wyszukiwania. Prawdopodobnie większość poszukiwań opinii o przyszłym pracodawcy zaczyna się od Google. Niewiele firm dba o swój wizerunek na stronach z wynikami wyszukiwań opinii o nich. Szkoda, bo dobrze prowadzone działania tego typu mogą naprawdę wpływać na percepcję firmy czy organizacji.