Agencja social media różni się od agencji reklamowej czy PR. Często realizujemy te same cele, co inne agencje zatrudniane przez naszych klientów, ale innymi metodami. Poniżej prezentujemy 5 tematów, w których pomagamy naprawdę chętnie i na których znamy się jak mało kto:)

1. Budowanie rozpoznawalności / promocja marki.

Najczęściej realizowane przez kampanie zasięgowe na Facebooku, Instagramie i współpracę z YouTuberami i blogerami. Do pomiaru faktycznych rezultatów zapraszamy często firmy badawcze, a wskaźniki pośrednie (czyli przede wszystkim zasięg komunikacji) mierzymy z pomocą własnych, autorskich narzędzi, które jako agencja social media rozwijamy od wielu lat. Przykład ciekawej realizacji? Kampania dla AXN wykorzystująca spoty o potencjale wirusowym (LINK)

2. Kształtowanie percepcji marki w grupie docelowej

Tu zasięg w grupie docelowej to oczywiście konieczność, ale ważniejsze jest story, czyli historia, którą chcemy opowiadać przez pojedyncze treści z którymi docieramy do odbiorców. Takie, które zaangażuje odbiorców w social media! Czasem walczymy np. o pozycjonowanie marki jako eksperta w jakiejś dziedzinie. Wtedy tworzymy np. firmowy blog i pomagamy klientom dzielić się ich wiedzą w kanałach social: LinkedIn, Twitter, na Facebooku. Często pracujemy wspólnie także nad większymi porcjami treści jak poradniki, specjalistyczne raporty. Kiedy indziej, jak np. w projekcie, który mieliśmy przyjemność realizować dla marki kawy Prima zależało nam przede wszystkim na opowiedzieniu fascynującej historii związanej z marką, którą jako agencja social media tłumaczyliśmy na aktywność YouTuberów, wpisy w kanałach social, zaproszenia do aktywności znanych blogerów.

3. Bezpośrednie wsparcie sprzedaży online w kanałach social

Efektywnościowe działania reklamowe prowadzimy dla wielu klientów. Czasem to część większych przedsięwzięć, czasem jedyny cel aktywności dla marki. W skrócie: potrafimy optymalizować emisje reklamowe na Facebooku czy w Google tak, żeby obniżać koszty zdarzeń (np. zakupu czy subskrypcji) oczekiwanych przez klienta. Jako agencja social media nie specjalizujemy się w projektowaniu e-sklepów czy programów zniżkowych, ale doskonale wiemy co wpływa na większą konwersyjność ruchu, jaki uszczelniać lejek sprzedażowy przez umiejętne działania remarketingowe na Facebooku i jak sprawić, żeby influencerzy dzielili się informacjami o nowych promocjach w swoich kanałach. Świetnym przykładem łączenia celów wizerunkowych ze sprzedażowymi był nasz projekt dla Vision Express, w którym równolegle do komunikacji charakteru marki pozyskiwaliśmy rejestracje na wizyty do salonów optycznych. W podobnym zakresie wspieraliśmy też m.in. KLM

4. Pozyskiwanie i angażowanie w działania komunikacyjne ambasadorów marki

To temat, który naprawdę bardzo lubimy. Mocno wierzymy, że sprawa jest przyszłościowa, ale też widzimy, jak wiele wokół niej narasta mitów. Być może powinniśmy poświęcić temu osobny wpis? W każdym razie pracując dla naszych klientów i planując dla nich tego typu aktywacje mamy do zaoferowania bardzo dużo. Począwszy od własnej metodologii opartej na 3-etapowym systemie analizy, a skończywszy na wypracowanych i sprawdzonych w boju standardach pracy z ambasadorami, doświadczenia w ich identyfikacji i motywowaniu do działań na rzecz marek. Wychodząc z założenia, że naturalnym polem aktywności ambasadorów marki powinny być kanały social media, budujemy własne narzędzia, wchodzimy też w partnerstwa gwarantujące nam możliwość uzyskiwania spektakularnych wyników (np. z partnerstwo Think Kong z BrandNew). Nasza agencja social media jest też partnerem Brandenburko - wyjątkowego systemu wspomagającego budowę społeczności ambasadorskich. Przykład realizacji, z której jesteśmy dumni? Projekt dla marki Triumph.

5. Zarządzanie społecznościami, profilami social media

To element oferty, który każda agencja social media realizuje najczęściej. W wielkim skrócie chodzi o to po co i jak prowadzić komunikację marki z konsumentami w kanałach social media. Doradzamy gdzie (w których kanałach) prowadzić dialog, o czym, w jaki sposób i czego się po nim spodziewać. Trudno zliczyć projekty tego typu, które prowadziliśmy lub prowadzimy. Wśród marek, które obsługiwaliśmy i obsługujemy są zarówno marki FMCG, marki z branż „trudnych“ (jak farmaceutyki czy alkohole) jak i firmy B2B zainteresowane docieraniem do wąskiego grona odbiorców. Powyższa lista absolutnie nie wyczerpuje listy tematów, których podejmuje się agencja social media. Niemniej zawiera te najważniejsze. Jeśli chciałbyś powierzyć komuś realizację któregoś z powyższych zadań – nie wahaj się, od razu do nas dzwoń lub pisz:-)